| door icvdb op za apr 12, 2008 2:27 pm |
| Voor velen zal het makkelijker zijn om ook de optie te hebben de krant via de computer te downloaden, en vervolgens van computer op de iliad. Is dit alsnog te realiseren? |
| door keeslaan op za apr 19, 2008 4:53 pm |
Je had beter een paar dozen wijn bij de club kunnen bestellen; die krijg je wel op tijd. |
| door hapipiko op za apr 26, 2008 2:43 pm |
| lees even verder bij 'bezorgklacht' hierin duidelijk omschreven dat ik mijn nrc epaper via mijn PC naar Lisa mailde...die het vervolgens weer op haar iLiad heeft geplaatst. |
| door janmeden op do jun 05, 2008 4:15 pm |
| Ik zeg niet (nu al) dat de iRex een miskoop is: ik lees de krant prettig, download boeken wat mij een stapel boeken tijdens de vakantie scheelde. Maar ik vind het echt balen dat ik de krant niet via de PC kan kopieren. Thuis via wifi gaat perfect, maar ik ben gemiddeld twee, drie dagen per week 'elders'. Ik kan op die dagen dus niet de krant via een pc downloaden en dan via usb-stick kopieren naar mijn iRex. Dat moet echt geregeld worden, anders zet ik mijn abonnement niet voort, ik mis dan te veel kranten. Jan Medendorp |
| door Vrenken op do jun 05, 2008 5:11 pm |
| Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik ben veel weg en kan de krant over het algemeen dus alleen maar in het weekend lezen. Niet erg klantvriendelijk. |
| door Lisa op vr jun 06, 2008 8:17 am |
| Ik weet dat dhr Ten Hoope van NRC Handelsblad heeft gemeld dat dit niet de directe prioriteit heeft van NRC Handelsblad omdat het meer voeten in aarde heeft dan ik (wij) denk(en). Toch.....als ik de krant als pdf van mijn iLiad kan halen en deze op mijn computer kan zetten, dan kan NRC hetzelfde pdf-bestand gemakkelijk op een website zetten? En zodanig dat deze alleen te downloaden is door mensen met het juiste wachtwoord of het juiste MAC-adres? Ik zou het op prijs stellen als NRC Handelsblad dit punt meeneemt in de tweewekelijkse update. En weet ook zeker dat dit meer lezers zou trekken, in ieder geval voorkomt dat het lezers wegjaagt! Ergens op dit forum opperde iemand dat iRex er niet bij gebaat zou zijn dat de krant niet meer met een ids-verbinding gedownload wordt; je kan dan immers ook met een andere e-reader een abonnement op NRC nemen. Toch vind ik dat raar: waarschijnlijk is het formaat nu geoptimaliseerd voor de iLiad en als NRC kun je mijns inziens beter inspelen op de vraag van de abonnees (lees: je aan de belofte houden dat de krant overal verschijnt waar je zelf verschijnt!). Een forumlid kan nu toch ook de krant dagelijks rondsturen via een e-maillijst of deze zelfs op een website zetten? |
| door hansb3 op vr jun 06, 2008 2:31 pm |
maar hoe haal je de krant als pdf van de Iliad? volgens mij wordt er per dag een map met verschillende bestanden neergezet, althans zo zie ik het op mijn geheugenkaartje. |
| door Arno Wouters op vr jun 06, 2008 5:19 pm |
Je moet die map openen en het bestand index.pdf in die mamp naar je computer overbrengen. Dit bestand bevat anders dan de naam doet vermoeden, de hele krant. |
| door Arno Wouters op vr jun 06, 2008 6:00 pm |
Lisa:
Op het web zetten is geen enkel punt. Maar misschien zit het probleem bij het achter een wachtwoord zetten. Je moet een database hebben die een wachtwoord aan een gebruikersnaam koppelt. Je zou denken aan de combinatie van het MAC-adres van de iLiad en vouchernummer, maar misschien is die combinatie nergens geregistreerd. Veel gemakkelijker is het om mensen met een voucher zelf een combinatie van usernaam en wachtwoord te laten kiezen (het NRC heeft in ieder geval een manier om te bepalen of iets een geldig vouchernummer is, anders zouden ze niet-abonnees niet van dit forum kunnen uitsluiten). In ieder geval zou ook ik graag deze kwestie uitgelegd krijgen in de eerstvolgende tweewekelijkse update.
Het kan, maar het is in strijd met de wet.
Ik denk dat de belangen van iRex en het NRC hier niet paralel lopen. De pdf is weliswaar geoptimaliseerd voor de iLiad maar heel goed te lezen op een gewone computer, alles werkt prima en als je een beetje inzoomt zijn de letters groot genoeg terwijl je toch de hele pagina voor je hebt. Misschien heeft iRex in het contract met het NRC wel bedongen dat het NRC de krant in iLiad-format niet op een andere manier zal aanbieden. En het zich aan beloftes houden lijkt bij het NRC nauwelijks prioriteit te hebben: heb jij de tweewekelijkse update gezien die ons nu al meer dan drie weken geleden beloofd is? |
| door Lisa op vr jun 06, 2008 7:59 pm |
@Arno:
Lijkt me ook dat NRC dit -op welke wijze dan ook- moet kunnen controleren.
Dat begrijp ik wel. Wilde enkel duidelijk maken dat je als NRC bijna 'vraagt' om dergelijke acties als je mensen dingen belooft die je niet waar kunt maken en die de eerste de beste 'forumvriend' wèl waar kan maken! Ik wil mensen geenszins oproepen tot het uitvoeren van dergelijke 'illegale' acties, eerder NRC Handelsblad prikkelen om iets aan deze situatie te doen, danwel uit te leggen wat de beperkingen van de iLiad in combinatie met een abonnement zijn VOOR aanschaf!
Dat zou me nu niet verbazen...
Nee, ik had bedacht nog één dag te wachten voordat ik dhr. Ten Hoope (wiens e-mailadres ik heb) een bericht te sturen. De dag is om, het e-mailbericht zal ik nu versturen! |
| door Lisa op vr jun 06, 2008 8:11 pm |
Het korte bericht is per e-mail verstuurd:
|
| door Lisa op vr jun 06, 2008 8:21 pm |
Ik heb nog nooit zo snel antwoord mogen ontvangen van NRC Handelsblad:
Ik neem aan dat we as.maandag een update krijgen. |
| door Arno Wouters op za jun 07, 2008 7:17 am |
Lisa, je bent geweldig!
LOL |
| door Arno Wouters op za jun 07, 2008 7:38 am |
Nou, <b>ik</b> zou, eerlijk gezegd, best iets voelen voor een door ons opzette mailinglist of download site, ook als dit maar half legaal. Als NRC daar actie tegen onderneemt zet ze zichzelf wel heel erg te kijk: zelf niet leveren wat ze belooft en mensen die het in haar plaats leveren aanklagen. Dat zou een stunt zijn!
Hear! Hear! En dan ook nog graag een of ander compensatie voor de mensen die de iLiad aanschaften voordat ze over de beperkingen geïnformeerd werden (krijgen wij het geld voor de te snelle CF kaarten die we aanschaften omdat nergens staat dat de iLiad slechts de allerlangzaamste nauwelijks meer verkrijgbare CF kaarten aankan nog terug?). Hebben jullie de krant van vandaag trouwens al gehad? |
| door Lisa op za jun 07, 2008 7:54 am |
Nee! Ik ging net op het forum kijken of ik de enige ben. 'Nothing to download' |
| door Lisa op za jun 07, 2008 8:30 am |
| Gelukkig! Om half 10 (half 11 in Nederland) is het alsnog gelukt om de krant van vandaag te downloaden. |
| door Arno Wouters op za jun 07, 2008 8:40 am |
| Ja, ik heb hem nu ook! De papieren editie is er nog niet. |
| door sjoerd hoekstra op zo jun 08, 2008 1:16 pm |
| Ik wil diegenen steunen die pleiten voor het beschikbaar maken van de krant waar je je ook bevindt op de wereld. Of dat is via PC of direct via elk openbaar wifi netwerk is mij om het even. Ik hoop dat alle reizende epaper abbonnees het met mij eens zijn dat een voortzetting van het abbonnement zonder deze (beloofde) service uitgesloten is. |
| door Arno Wouters op ma jun 09, 2008 6:36 pm |
Lisa
Tja ...... Vroeger was het NRC een fatsoenlijke krant ..... |
| door Lisa op ma jun 09, 2008 7:17 pm |
| Arno: er is alweer een e-mail naar dhr. Ten Hoope onderweg! Volgende week kom ik voor een paar weken naar Nederland. Als NRC Handelsblad nu die e-paperlezersbijeenkomst organiseert, komt het wellicht nog goed. Anders moeten we toch met zijn allen naar Rotterdam denk ik, zoals RRustema ooit voorgesteld heeft! Kan ik toch nog mee... |
| door Lisa op ma jun 09, 2008 7:28 pm |
En als dit wederom geen resultaat oplevert, dan stuur ik weer een e-mail aan de hoofdredacteur (het e-mailadres van de adjunct-hoofdredacteur heb ik in ieder geval goed bewaard). De vorige keer hielp dat prima. |
| door Arno Wouters op ma jun 09, 2008 8:17 pm |
| Hardstikke goed Lisa! Het NRC heeft een wekelijkse rubriek waarin de hoofdredacteur ingaat op vragen van lezers. Onderaan staat een emailadres om vragen in te te dienen. Zou het een idee zijn om daar eens naar te schrijven? |
| door Lisa op di jun 10, 2008 6:56 am |
| Daar heb ik de vorige keer naar geschreven: lezerschrijft@nrc.nl. (zie: http://epaper.nrc.nl/uwmening/viewtopic.php?f=3&t=23&st=0&sk=t&sd=a&start=30 ). Uiteindelijk heb ik antwoord gekregen van de adjunct-hoofdredacteur op 14 mei (zie iets later in het forum) en ook een bericht van dhr. Ten Hoope die sindsdien weer actief is (o nee, was) op dit forum. Ik wil graag dat de e-paper blijft bestaan en dat deze proef (uiteindelijk) een goede afloop kent. Maar met de gebrekkige communicatie van NRC Handelsblad wordt dat niet gemakkelijk gemaakt! |
| door rrustema op wo jun 18, 2008 5:14 pm |
| Wie heeft er zin in een 'gebruikersbijeenkomst' ter burele van de NRC? Al dan niet op uitnodiging van NRC zelf Ik kan volgende week wel. |
| door Leenders op zo jun 29, 2008 10:25 am |
| Ik ben voor het eerst een weekje naar het buitenland geweest. Meteen bots je op dit probleem. Zodra je geen WIFI ter beschikking hebt maar wel een laptop met internetverbinding begin je te balen. Geen krant in dat geval dus. Terwijl je een hele batterij aan geavanceerde producten in je tas hebt zitten. Thuis doet alles het perfect. Maar daar is ook de gewone krant nog. Net nu je 6 weken naar het buitenland gaat moet je maar hopen dat iemand ergens een onbeveiligd netwerk heeft. Waardeloos en heel simpel op te lossen. Ook hier geldt dat we dit abonnement niet voortzetten als dit niet wordt opgelost. Voor mijn part maken ze de de iLiad geschikt voor een mobiel modem. Zijn de rechtenproblemen ook meteen opgelost. Rene |
| door rrustema op zo jun 29, 2008 11:08 am |
De software van de iLiad ondersteunt modemscripts zag ik ooit eens. Er is al zelfs iemand op het Mobileread-forum die een snel modem geschikt heeft gemaakt voor de iLiad. Maar goed, dit is niet iets voor op dit forum, eerder die van iRex of Mobileread. |
Originele inhoud: http://epaper.nrc.nl/uwmening/; om toegang te krijgen moet u een ePaper abonnement bij de NRC hebben. Om te lezen of dat de moeite waard is, kunt u echter wellicht beter eerst de inhoud van dat forum eens lezen (waar u op dat moment geen toegang toe heeft...), vandaar deze kopie :-) Zie ook hier voor iets meer achtergrondinformatie.
Deze versie opgeslagen op 30-11-2010 om 10:00