| door cjwillemse@planet.nl op zo okt 05, 2008 9:09 pm |
| Tja... Als "early adopter" ingestapt in het Iliad avontuur, maar ik moet zeggen dat het meer voelt als een "kat in de zak". In het half jaar dat ik het NRC ePaper ontvang is er nog geen spatie veranderd. Als early adopter verwacht je in een dynamisch proces te stappen waarin de producent er bovenop zit om de lezerservaring te optmaliseren. In de praktijk is dit forum gewoon een putje om alle negatieve reacties in weg te spoelen en is de NRC ePaper nog net zo onvolwassen als toen ik er aan begon. Met als grootste bezwaar het gebrek aan opmaak: geen alinea's tussen kleine berichten, onleesbare RTV pagina's en een algemeen gebrek aan navigatie mogelijkheden. Als het NRC denkt op deze manier een nieuwe markt te ontsluiten dan zal ze toch echt beter haar best moeten doen op de layout van ePaper. Maar ik vrees dat het alleen maar te doen was om de primeur: de eerste krant die een ePaper uitbrengt. Dat het kwalitatief shit is zal de redactie kennelijk een rotzorg zijn. In deze vorm, en met dit gebrek aan ontwikkeling, voegt het ePaper abonnement helemaal niets toe aan de papieren editie. Ik ben maar gestopt met het downloaden van de NRC en hoop dat er elders voldoende content te vinden is voor de Iliad om de aanschaf te rechtvaardigen. Foei! |
| door Arno Wouters op wo okt 08, 2008 6:33 am |
| Eigenlijk is het niet zo niet zo vreemd dat het forum niet gebruikt wordt voor finetuning van de lezerservaring: de fouten in de ePaper zijn dermate grof dat deze opgelost moeten worden voor er van finetuning sprake kan zijn. Dat neemt niet weg dat het NRC het forum zou moeten gebruiken om uitleg te geven over de problemen, de lezers op de hoogte te houden van de vorderingen en plannen, de abonnees tijdig om de hoogte te stellen van calamiteiten en aan de hand van de gebruikerservaringen de informatie naar buiten zou moeten verbeteren zodat de verwachtingen die gewekt worden bij aspirant-kopers beter overeenstemmen met de werkelijkheid. Dit alles gebeurt helaas niet. |
Originele inhoud: http://epaper.nrc.nl/uwmening/; om toegang te krijgen moet u een ePaper abonnement bij de NRC hebben. Om te lezen of dat de moeite waard is, kunt u echter wellicht beter eerst de inhoud van dat forum eens lezen (waar u op dat moment geen toegang toe heeft...), vandaar deze kopie :-) Zie ook hier voor iets meer achtergrondinformatie.
Deze versie opgeslagen op 30-11-2010 om 10:00